#Komatsu100

Komatsu 100 aastat! 13. mai on päev, mil me tähistame sajandi jagu inspiratsiooni, innustust ja innovatsiooni, mille keskmeks on soov toetada teid, teie äri ja kogu meie planeedi ühist edu ja heaolu. 

100 aastat kestnud koostöö on see, mis lubab teil jätkuvalt usaldada Komatsu kvaliteeti, nutikust ning pakutavaid teenuseid. Kavatseme ka tulevikus olla oma tehnoloogiliste ja tootmisalaste uuendustega teie partneriks jätkusuutlike lahenduste loomisel. Kutsume teid tutvuma meie brändi ajalooga, et saaksite ülevaate sellest, mida me teeme, et toetada teie seadmeid ja lahendusi ehituse, kaevandamise, metsanduse, kommunaalmajanduse, metalli stantsimise ja lõikamise valdkonnas. #komatsu100

 

 

 

 

Komatsu ajalugu:

  • 1. periood: pärast asutamist 1921. aastal hakkas firma rajama endale oma positsiooni Jaapanis.

    1924 - kõik algas presside valmistamisest

    Tööstuslikud pressid on Komatsu põhitoodete reas ühed vanimaist. Nende väljatöötamisel võeti appi tehnoloogiad, mille Komatsu Iron Works, tänase Komatsu Ltd. eelkäija, oli omandanud läbi tegevuse Yusenji vasekaevanduses: ennekõike hüdrauliliste seadmete valmistamise tehnoloogia ja terasevalu tehnoloogia. Ühena vähestest tolleaegsetest tööstuslike pressmasinate integreeritud tootjatest tegeles Komatsu proaktiivselt erinevate pressimisseadmete, sh hüdrauliliste valupresside, väntajamiga presside ja hõõrdpresside arendamise ja valmistamisega.

     1931 - Komatsu valmistab Jaapani esimese traktori

    Vastuseks Jaapani põllumajandus- ja metsandusministeeriumi soovile võttis Komatsu vastu väljakutse luua Jaapani esimene põllumajandustraktor. Kui konkurendid andsid alla juba prototüübi etapil, jätkas Komatsu sihikindlalt tegevust, püstitades eesmärgiks luua unikaalne toode, mida teistel poleks võimalik järele teha, ning sai lõpuks valmis Jaapani esimese traktori. Seejärel tõi Komatsu 1932. aastal turule oma esmatoote täiustatud mudeli – traktori G25, millele andis jõu firma enda poolt värskelt väljatöötatud mootor.

    1943 - G40, Jaapani esimene oma buldooser

    Jaapani mereväe tellimusel alustas Komatsu 1942. aasta detsembris tööd, et luua buldooser, mida saaks kasutada õhuväebaaside ehitamisel. Võtnud aluseks oma traktori G40 ja paigaldanud sellele hüdraulilised mullatöösinad, töötas Komatsu välja buldooseri G40 (Komatsu Mudel 1 pinnasetasandaja), millest sai esimene Jaapanis toodetud buldooser. Seejärel valmistas Komatsu terve rea buldooserite prototüüpe ning rajas vundamendi ehitusmasinate tootmisele.

    1947 – D50 buldooser kui firma tähttoode

    Pärast seda, kui II maailmasõda oli lõppenud, jätkas Komatsu tootmist täies mahus tootmist, valmistades alustuseks põllumajandustraktoreid; seejärel sündis esimene D50 buldooseri mudel, millest sai firma tähttoode. Eeldades, et riigi taastamisel hakkab nõudlus buldooserite järele kasvama, tegi Komatsu D50 mudelile mitmeid täiustusi. 1949. aastal algas Awazy tehases taas buldooserite integreeritud tootmine, mis hõlmas kogu protsessi alates mootoritest kuni masina kereni, ning järk-järgult hakkasid kasvama ka tootmismahud.

     

  • 2. periood: aastal 1961 sai alguse tehnoloogiate sidumisele rajatud tootevaliku laiendamine

    1965 – algab rataslaadurite tootmine

    Oli selge, et nõudlus lühema töötsükliga nelikveoliste rataslaadurite järele on kasvamas. Nõudlusele vastamiseks lõi Komatsu tehnoloogia alased partnerlussuhted firmaga International Harvester, toonase maailma juhtiva tootjaga oma valdkonnas, ja laiendas oma mudelivalikut.

    1968 – ilmusid hüdraulilised ekskavaatorid

    Tootevaliku mitmekesistamiseks oli Komatsu tootnud 1964. aastast alates firma Osaka tehases mehaanilisi ekskavaatoreid. Ent peagi pärast tootmise alustamist hakkas turg nõudma mehaaniliste ekskavaatorite asemel hoopis hüdraulilisi ekskavaatoreid. Vastuseks turunõudlusele laiendas Komatsu tehnoloogia alast partnerlust firmaga Bucyrus-Erie ja hakkas tootma hüdraulilisi ekskavaatoreid. Alustades mudeliga 15H, tõi firma Jaapani turule terve seeria täiustatud tehniliste spetsifikatsioonidega hüdraulilisi ekskavaatoreid, kasutades neis enda väljatöötatud tehnoloogiaid ja tõhustades seeläbi firma arendus- ja tootmisvõimekust.

  • 3. periood: 1981. aastal seab Komatsu eesmärgiks võita endale täieliku tootevalikuga tootja turupositsioon

    1988 – täiustatud mikroarvutitega juhttehnoloogia

    Komatsu tõi turule Avance seeria tipptehnoloogilised hüdraulilised ekskavaatorid, mille juhtseadiseid juhtisid mikroarvutid. Need mikroarvutid kontrollisid Avance seeria ekskavaatorite mootorit ja hüdrojagajate tööd, mis tagas masinatele suurepärased näitajad nii mootori võimsuse kui ka kütusesäästu alal. Lisaks paistsid selle seeria ekskavaatorid silma ka varasemast suurema jõudluse poolest. Tänu sellistele uuendustele ületasid ekskavaatorite müügimahud juba esimesel aastal pärast lansseerimist 10 000 masina piiri.

    1995 – maailma suurimad kallurid

    Komatsu Dresser Company (täna Komatsu America Corp) töötas välja 300-tonnise kandevõimega kalluri 930E, millest sai omasuguste seas suurim kogu maailmas. Suuri kaevandusi opereerivad kaevandusfirmad vajavad tootlikkuse kasvatamiseks ja transpordikulude vähendamiseks ka suure kandevõimega kallureid. Komatsu Dresser täiustas suurte kallurite tööomadusi, tehes selleks koostööd maailma juhtivate sõidukikerede, komponentide jne valmistajatega.

    1999 – ülisuured rataslaadurid kaevandustele

    Komatsu arendusena sündis WA1200, ülisuur, suurepäraste tootlikkuse ja kütusesäästu näitajatega ja erakordse kasutusmugavusega rataslaaduri, mis on kaevandusi ja karjääre käitavate klientide seas üle maailma endiselt väga populaarne. Masinal on suure mahutavusega kopp ning ka selle kaevejõudlus ja veojõud on oma klassi suurimad. Esmajoones parandas laaduri jõudlust ja kasvatas dünaamiliselt selle töömahtusid masina uuenduslik sidurisüsteem.

  • 4. periood: eesmärk: DANTOTSU - „parimatest parim“ alates aastast 2001

    2001 – KOMTRAX jõuab masinate põhivarustusse: Valmistumine asjade interneti (IoT) saabumiseks

    Komatsu masinate seiresüsteem (KOMTRAX) võimaldab masinatele paigaldatud GPS-i ja sideseadmete abil jälgida kaugseire korras Komatsu ehitusmasinate asukohta ja töötingimusi, sõltumata sellest millises maailma punktis masinad töötavad. Lisaks aitab KOMTRAX ka vargusi ennetada ja krediite hallata. Süsteem, mis paigaldati 2001. aastal kõigepealt PC200-7 masinatele, on nüüdseks jõudnud kõigi masinate põhivarustusse. KOMTRAX-ilt pärit andmeid saab kasutada efektiivselt klientide teenindamise ja tootmise planeerimise tõhustamiseks.

    2004 – Demineerimismasinad: Anname buldooseritel olevate tehnoloogiliste arendustega oma panuse rahu tagamisse.

    Selleks, et maapind maailma konfliktikolletes saaks maamiinidest täielikult puhtaks, töötas Komatsu buldooseri D85 baasil välja demineerimismasina D85MS-15. Selle kaitsva soomustusega demineerimismasina ette paigaldatud spetsiaalne tööriist purustab maamiinid, mis asuvad maapinnas kuni 30 cm sügavusel. Masin eemaldab maamiinid 25 kuni 50 korda kiiremini, kui seda oleks võimalik teha käsitsi. Esimene valminud masin saadeti Afganistani, millele järgnesid tarned Kampucheasse ja Angolasse rahumissiooni tagamiseks.

    2008 - Turule jõudsid maailma esimesed* hübriidajamiga hüdraulilised ekskavaatorid  

    Komatsu esitles maailma esimest* hüdraulilist ekskavaatorit PC200-8, mille seadmestikus on Komatsu oma inseneride poolt loodud dünaamiliste kütusesäästu tagav Komatsu hübriidsüsteem. HB seeria masinate masstootmine algas 2010. aastal ning 2011. aastal pälvis firma Jaapani Mehaanikainseneride Ühingu auhinna (tehnoloogia eest).
    *Seitsme peamise turul pakutava toote seas (Komatsu uuringu tulemuste kohaselt)

    2008 – Esimene autonoomse veosüsteemi (AHS) edukas kaubanduslik lansseerimine* 

    Komatsu osutus taas globaalseks trendiloojaks, kui võttis Tšiilis asuvas vasekaevanduses esimesena kasutusele autonoomse veosüsteemi. Olles paigaldanud kalluritele ülitäpse GPS-i, takistuste tuvastussüsteemi ja arvukalt erinevaid ühtsest juhtimiskeskusest kontrollitavaid juhtseadiseid, lõi Komatsu raamistiku, milles mehitamata kallureid on võimalik kasutada ööpäevaringselt. AHS tõstab objektidel oluliselt tootlikkust, ent suurendab ka ohutust ja lahendab seejuures tööjõu puudusest tulenevaid probleeme.
    *Vastavalt Komatsu poolt läbiviidud uuringule

     2013 – IKT-lahendusi täis buldooserid: Toome innovatsiooni ehitusplatsidele

    Komatsu oli esimene* firma, mis tõi turule masina nutika juhtsüsteemiga (iMC) buldooseri D61PXi/EXi, mille tera kõik toimingud – alates kaevamisest kuni pinna lõpliku tasandamiseni – on automaatselt juhitavad. Süsteem lubab rakendada Komatsu juhtseadiste kasutamisel Toconi GNSS-i mõõtetehnika võimalusi. Selles buldooseris ei pea operaator sooritama teraga keerulisi liigutusi. Nii väheneb operaatori töökoormus ja annab ka napima kogemusega operaatorile võimaluse täita komplitseeritud toiminguid, nagu seda suudavad teha kogenud operaatorid, mis omakorda aitab leevendada kvalifitseeritud operaatorite puudust ehitusplatsidel.
    *Vastavalt Komatsu poolt läbiviidud uuringule

    2014 – IKT-lahendustega nutikad juhtseadised hüdraulilistele ekskavaatoritele

    Turule tuli maailma esimene* masina nutika juhtsüsteemiga hüdrauliline ekskavaator PC200i/PC210LCi, mis andis tugeva tõuke ehitustööde automatiseerimise levikule. Süsteem, mis viib omavahel kokku GNSS-i antenni poolt vastuvõetava teabe kopa serva täpse asukohta kohta ning baasjaamas olevad projekti andmed, kontrollib seadme tööd ülitäpselt. Stereokaamerast, mille leiab masinalt 2015. aastast alates ja mis võimaldab teostada mõõdistamist otse masina pardalt, sai alguse lähenemisviis, mida hakati tähistama nimetusega SMARTCONSTRUCTION.
    *Vastavalt Komatsu poolt läbiviidud uuringule

    2015 – SMARTCONSTRUCTION: tuleviku töökohad

    „SMARTCONSTRUCTION“ on lahenduspõhine teenus, mille eesmärk on tagada, et tulevikus on ehitusplatsid turvalised, produktiivsed, nutikad ja puhtad. Selleks kombineerib süsteem IKT-tehnoloogia abil omavahel ehitusobjekti puudutavad erinevad andmed. Ühildades droonide abil saadud 3D pinnareljeefi andmed IKT-seadmega, on Komatsu tõhustanud tööprotsessi alates mõõdistamisest kuni kontrollimiseni ning lisaks kogu protsessi ka visualiseerinud, mis võimaldab võimalikele ehitusobjektidel ettetulevatele probleemidele hõlpsamalt lahendusi leida.

    2020 – elektrilise mini-ekskavaatori PC30E-5 lansseerimine Jaapanis

    Komatsu tõi Jaapani turule kogu sektori arengutrendi näitava elektrilise mini-ekskavaatori PC30E-5, masina, mille eesmärk on edendada keskkonnasõbraliku ja ergonoomilise tehnoloogia ulatuslikumat kasutamist ehitussektoris. Masina väljatöötamise aluseks on Komatsu aastate vältel kogunenud oskuste pagas hübriidsete ehitusseadmete ja elektriliste kahveltõstukite valdkonnas, tänu millele saavutab see elektriline masin samasuguse jõudluse nagu sellega sarnased, tavalised sisepõlemismootoriga masinad. Kuna lisaks heitgaaside puudumisele on ka masina müratase oluliselt madalam, on masin kasutatav laialdaselt ka siseruumides, aga ka öisel ajal.

    2020 – turule tuleb digilahendus SMARTCONSTRUCTION Digital Transformation

    Komatsu täiendas oma senist SMARTCONSTRUCTION-lahenduste paketti, tuues turule neli uut IoT seadet ja kaheksa uut rakendust. Kõik need lahendused kiirendavad veelgi digitehnoloogiatele üleminekut. Nii võimaldab paketti kuuluv IKT-võimekustega SMARTCONSTRUCTION järelpaigalduskomplekt paigaldada tavalistele ehitusseadmetele masina 3D juhtimis- ja lasti mõõtesüsteemi.  2020. aastal algas ka SMARTCONSTRUCTION-lahenduse avalik tutvustamine Ameerika Ühendriikides ja Euroopas (Saksamaa, Ühendkuningriik, Prantsusmaa ja Taani). Kui SMARTCONSTRUCTION-lahenduse esimene versiooni digiteeris vaid osa ehitusprotsessist (vertikaalne digiteerimine), võimaldavad uued IoT seadmed ja rakendused digiteerida kogu protsessi (horisontaalne digiteerimine). See lubab optimeerida kõik objektil tehtavad tööd, sünkroniseerides tegevuse reaalsel ehitusplatsil selle digitaalse kaksikuga, mis omakorda tõhustab dünaamiliselt kogu ehitustegevuse ohutuse, tootlikkuse ja keskkonnatoime.

1994. aastal AS Baltem looja Meelis Mitt 

Alustasin Komatsu esindamisega Eestis oktoobris 1994, asutades firma Baltem ühes väikeses 12 m² kontoris Tallinna kesklinnas Madara tänaval. Ruumis oli kaks tooli ja laud, laual telefon/fax ja mõned kirjatarbed. Lisaks põuetaskus Nokia Mobira Cityman 190 Telliskivi. Ettevõttes oli ainult üks töötaja. Tänaseks on Baltem´ist saanud osa Jaapani Sumitomo Corporation Group´ist. Ettevõttel on kolm uut peakontorit koos moodsate töökodadega Eestis, Lätis ja Leedus pluss neli regionaalset harukontorit üle Baltikumi. Töötajaid on kolmes riigis kokku ligi sada. Baltem on olnud üks ehitusmasinate müügi turuliidritest regioonis alates asutamisest ja hoiab seda positsiooni tänaseni. Kahekümne kuue aastaga oleme Baltikumi turule kokku müünud suurusjärgus 3000 Komatsu ehitus- ja karjäärimasinat.

1994. aastal olid Komatsu nomenklatuuris Dash-2, Dash-3 ja Dash-5 seeria mudelid. Tänaseks on tootearengu tulemusena jõutud kaasaegsete ja keskkonnasõbralike Dash-8, Dash-11 mudeliteni. Uute masinate töö tootlikkus, võrreldes varasemate mallidega, on tõusnud kuni kaks korda, samas on kasvanud ökonoomsus ja revolutsiooniliselt parananud operaatori töötingimused kabiinis. Koostöös valmistajatehasega tagame jätkuvalt masinate kasutajatele Komatsu tehnika kõrge töökindluse, olles igal ajal valmis andma endast parima nende teenindamiseks.

24/7 HOOLDUS
Helistage meile Küsige pakkumist Telli teenus
Kontaktform
Kirjuta meile
Teavitamiskohustus Veel
Baltem EE
Täname. Sőnum on saadetud.
Kontaktform
Rendimasin
Teavitamiskohustus Veel
Baltem EE
Täname. Sőnum on saadetud.
Newsletter
Registreeri uudiskirja saajaks ja edastame kord kuus uusimat teavet meie pakkumiste ja kampaaniate kohta.
Teavitamiskohustus Veel
Baltem EE
Aitäh uudiskirjaga liitumast!
Kontaktform
Kirjuta meile
Teavitamiskohustus Veel
Baltem EE
Täname. Sőnum on saadetud.